Starbucks gaat yoghurt verkopen.
Starbucks heeft grote plannen voor u om te genieten van een grote lepel van designer yoghurt terwijl je de Starbucks designer koffie drinkt.
De koffie magnaat kondigt aan om samen met de Franse yoghurtmaker Danone Starbucks gelabelde yoghurt producten te produceren onder het Starbucks “Evolution Fresh” merk.
De yoghurt, genaamd “Evolution Fresh, geïnspireerd door Dannon,” zal in Starbucks-winkels worden verkocht vanaf 2014 en komt vanaf 2015 in de (Amerikaanse) supermarkt schappen te liggen. Het eerste co-created product zal een kant-en-klare Griekse yoghurt parfait zijn.
Voor Starbucks is het een stap in de markt van Yoghurt waar nu $ 6000000000 in omgaat. Yoghurt is Amerikaans snelst groeiende food snack. Het Starbucks merk verspreid zich langzaam maar zeker in de Amerikaanse supermarkt shappen.
Voor Danone, zal het het marktaandeel op de Amerikaanse markt aanzienlijk vergroten, waar het nu al de grootste is.
Voor Starbucks is het uitstapje in yoghurt onderdeel van een strategisch plan enkele jaren geleden bedacht door Starbucks CEO Howard Schult. Schultz wil Starbucks producten net zo vaak worden gekocht in een supermarkt als in een Starbucks winkel.
“Starbucks streeft naar ontwikkeling en verbetering van de klant ervaring met innovatief en gezond voedsel,” Aldus Schultz in een verklaring.
Starbucks heeft onlangs ook uitgebreid in de thee bedrijf via de aankoop van Teavana en in de fijne patisserie bedrijf met de aankoop van La Boulange.
‘Yoghurt wordt niet langer beschouwd als hippie eten, maar als een gezonde snack, “zegt Robert Passikoff, oprichter van het product onderzoeksbureau Brand Keys.
Zullen we de Starbucks producten binnenkort ook in de Nederlandse schappen zien liggen? Wie weet